PSZ Kinderwereld (VVE)

Adres: Kalmoesstraat 2
Postcode en Plaats: 7322 NT Apeldoorn

Bij peuterspeelzaal Kinderwereld wordt een veilige, stimulerende en uitdagende omgeving gecreëerd voor peuters van 2-4 jaar. De peuterspeelzaal is een ideale voorbereiding op de basisschool.
Peuterspeelzaal Kinderwereld is een VVE locatie en ligt centraal in de wijk Zevenhuizen.

VVE ( Voor- en vroegschoolse educatie) houdt in dat kinderen op jonge leeftijd meedoen aan educatieve programma’s. De programma’s beginnen in de peuterspeelzaal en lopen door in de eerste twee groepen van basisscholen in de buurt, o.a. PCBO De Ontdekking en de Prinses Margrietschool. Peuterspeelzaal Kinderwereld werkt met Kaleidoscoop, een educatieve methode voor jonge kinderen. De methode richt zich op de brede ontwikkeling van kinderen, met speciale aandacht voor de taalontwikkeling.
Kinderen kunnen bij Kinderwereld  terecht vanaf de leeftijd van 2 jaar en stromen door vanaf hun 4e jaar naar een basisschool in de buurt. Stichting Peuterspeelzalen Gemeente Apeldoorn heeft goede contacten met de basisscholen die werken met VVE programma’s .

Dinsdag: 12.45 - 15.15 uur
Vrijdag: 08.30 - 12.15 uur